Apie projekt? Homo Sanitus Animizmas Angelina Zalatorien? Kambarys Nr.9 Forumas
Turinys

Darbas Vilniuje
Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytojų skaitliukai
nuo 2008.09.01
Redas Diržys "Reikia griauti kapitalizm?"
Pagrindinis / Animizmas / Turinys / Valstyb? / Redas Diržys "Reikia griauti kapitalizm?"
Lukrecijus TUBYS

„Žmonėms aš siūlau gyventi pagal savo sukurtą absurdą, o ne pagal kažkieno primestą. Taip daug smagiau“, - sako Alytaus dailės mokyklos direktorius Redas Diržys. Ar mūsų visuomenė socialiai atsakinga? Tokį sudėtingą klausimą bandys išnarplioti pašnekovas, tačiau atsakymas toli gražu nebus konkretus ar lengvai suvokiamas.
 

 - Ką turime daryti, kad gyventumėme socialiai atsakingoje visuomenėje?

 

- Kas tai yra? Ką mes tuo įvardijame? Manau, jog socialiai atsakinga visuomenė - tai visuomenė, kurioje nėra valdžios. Visuomenė, kurioje nėra valdžios institucijų. Pas mus taip tikrai nėra. Mūsų valdžios institucijos labai stiprios. Žmonės dabar yra labai socialiai neatsakingi, prastai organizuoti, dar labiau skaldomi į atskiras grupes. Manau, tai labai bloga situacija ir ji dar vis blogėja.

 

- Tuomet galime teigti, kad neišsivysčiusios aborigenų tautos gyvena socialiai atsakingą gyvenimą? Na, ten nėra didelės hierarchijos, visi maždaug to paties lygio.

 

- Taip, tikrai taip. Tik aš manyčiau, jog labai arogantiška teigti, kad tai neišsilavinusios, neišsivysčiusios tautos, o mes išsilavinę, išsivystę, civilizuoti. Manau, kad visų problemų šaknys glūdi civilizacijoje: ir godumas, ir kapitalo kaupimas, ir eikvojimas, ir ekologinės problemos. Faktiškai visos problemos, kurios veda mus į susinaikinimą, yra iš civilizacijos. Iš primityvių žmonių, kurie naudoja tik tai, ko jiems reikia, tik tam kartui, kurie nenaudoja perteklinių dalykų, mes galėtumėme pasimokyti ir ten paieškoti rakto.

 

- Tai Jūs sakote, kad žmonėms reikia imti tik tiek, kiek jiems tąkart reikia. Ar tai nekvepia socializmu?

 

- Čia ir yra socializmas. Ne tas, kuris buvo Sovietų Sąjungoje. Sociumas yra visuomenė. Tai, ką jūs norite pasakyti, yra labiau anarchizmas nei socializmas. Visgi, šios dvi sritys XIX amžiaus viduryje buvo labai artimos, netgi sukūrė Pirmąjį Internacionalą. Tačiau tuomet kapitalizmas dar nebuvo toks stiprus.

 

Grįžkime prie klausimo. Kas yra socialiai atsakingi dalykai? Labdaros akcijos? Manau, jog tai išsigimėliška veikla. Kodėl? Visa sistema daro žmogų priklausomą, daro jį vergu. Tas turi dirbti, o kažkas - nieko nedaro. Ir tai labai akivaizdu. Tie, kurie dirba, tikrai neturi tiek daug, kaip tie, kurie nedirba, tik valdo ir perskirsto. Kapitalizmas, iš principo - kad tu paimi pridedamąją vertę ir atimi iš tų, kurie iš tiesų dirba. Manote, Lietuvoje beveik nebėra darbininkų, tai ir išnaudojimas dingo? Apie ką mes čia šnekame? Tačiau darbininkų yra kažkur kitose, pavyzdžiui, trečiojo pasaulio šalyse, kurie atidirba už tai, ką mes turime Europoje. Tie pinigai ne iš kažkur atsiranda. Eurocentrizmas labai aiškus dalykas. Jis remiasi kolonializmu.

 

Lietuvoje mes turime gyvulišką (atvirai tariant, šis žodis netinka, nes įžeidžia niekuo dėtus gyvūnus), o tiksliau, - monstrišką mašiną. Mašiną, kuri visiems laužo kaulus. Jei nežaisi pagal jų taisykles - tau šakės.

 

- Turite omenyje oligarchus?

 

- Jie dalis to. Juos gina visagalės valstybės institucijos: armija, policija, edukacija, kultūros sistema. Nuo pat mažens vaikai yra represuojami, paaugę jie jau net patys nori paklusti sistemai. Tiesą sakant, jėga vis sunkiau priversti visus paklusti - kai kuriais atvejais tai dar pavyksta (šiuo principu rėmėsi Sovietų Sąjunga, mūsų kaimynai dar vis bando šią sistemą, ir ji iš dalies veikia). Kapitalizmas veikia kiek kitaip - jis formuoja žmonių siekius, troškimus, poreikius... Taip randasi vartojimas.

 

- Kokią politikos sistemą mes turime dabar?

 

- Palyginkime sovietinį socializmą su dabartimi. Viskas, kas vyksta dabar, vyko ir tais laikais, tik ten represijos buvo didesnės ir rinkimai šūdini. Nors ir pas mus rinkimai šūdini. Iš ko jūs renkatės? Iš kečupo ir kečupo? Majonezo ir majonezo? Tik etiketės kitos. Sistema lieka ta pati: „O, blogus politikus išsirinkote! Jūs kalti.“ Galime paskaičiuoti, du trečdaliai Seime bus tų pačių. Benito Mussolini „Fašizmo doktrinoje“ rašė, kad atstovaujamosios demokratijos sistema yra visiškas blefas, o mes, po šimto metų, vis dar žaidžiame tuos pačius žaidimus. Kam tai naudinga?

 

- Kaip reikia kovoti su politikais?

 

- Žinote, politikai, ypač juos dangstanti biurokratų armija, visiškai neturi humoro jausmo. Jie bijo atrodyti juokingi. Reikia juoktis iš jų. Reikia juoktis iš visų galios institucijų, iš jų įvaizdžių, iš jų rinkimų, ir viskas pagerės. Bet tai plati tema - atidėkime kitam pokalbiui.

 

- Kokią įtaką mums daro dabartinė edukacinė sistema?

 

- Mokykloje jums pasako, ką reikia daryti. Man baisu, jog į Dailės mokyklą ateinantys 12 metų vaikai - jau represuoti žmonės. Teko mokyti piešti ir pagyvenusius žmones, kurie tik sulaukę solidaus amžiaus suprato, kad nori ir gali piešti. Kas tai yra, jei ne represija? Mokykloje iškeliami klausimai, į kuriuos neįmanomi teisingi atsakymai. Pavyzdžiui, ar turite ką nors prieš žmonių teises? Ne? Kovoti reikia ne už žmonių teises, bet su priežastimis, kurios jas atima. O dabar tik flirtuojame... Argi nejuokinga? Ką reiškia Vakarų pagalba Afrikos valstybėms? Kuo daugiau aukojame, tuo jie labiau skursta. Nors pagalbos daugėja, badas pas juos nemažėja. Ką tai reiškia? Visų pirma, kad visa tai tarpusavyje susiję. Visa, ką siūlo sistema, yra labai pozityvu, bet nuo to niekam nepagerėja.

 

Visa edukacijos sistema laikosi ant mokytojų pečių. Jie juodadarbiai. Ir dabar visiškai priklausomi nuo sistemos mašinos. Tai yra problema. Žmogiškumas išliks tol, kol mokytojai sugebės tam priešintis... O jeigu dar sugebės suvokti, kad už klaidas baudžiamas žmogus tolsta nuo savo prigimties, - viskas bus tobula. Edukacinės koncepcijos keičiasi, bet principas, kad mokytojas kalba su mokiniu ir mokinys supranta, kada šis nuoširdus, o kada meluoja, - tas nesikeičia jau tūkstantmečius.

 

- Ar yra sėkmingų švietimo mechanizmų pavyzdžių pasaulyje?

 

- Man sunku būtų į tai atsakyti. Paprastai, jeigu plačiau domiuosi švietimu, jis yra tik meno srityje. Modelių yra daug, kiekviena valstybė pati atsakinga už švietimą. Galiu pasakyti, kad privačios, elitinės mokyklos - tai yra blogai. Jos skatina kažkokią nesveiką konkurenciją, diferenciaciją tarp žmonių. Žmogus tampa už tave aukštesnis, geresnis, labiau vertinamas ir gerbiamas, nes įgavo „statusą“. Bet tai naudinga tik klasinei visuomenei atsirasti. Net jei jūs baigsite universitetą, būsite labai išsilavinę, jums vis tiek bus įdiegtas nevisavertiškumo kompleksas. Turiu pažįstamų, kurie nepaprastai išsilavinę, nors universitetų nebaigę. Ir jie nuolat šviečiasi. Jie jaučia kompleksą, jog aplinka atrodo labiau išsilavinusi už juos, - tai yra kaina, kurią mokame už savo „statusą“. Kas jis toks tas statusas? Tai yra dar viena prekė šalia kečupo ir majonezo? 

 

- Kokią funkciją edukacijos sistemoje atlieka menas?

 

- Dabar menas atlieka represinę funkciją. Per jį paaiškinama, kas yra svarbu. Tau pasako: „Da Vinci! Klaupkis. Čiurlionis! Klaupkis.“ (juokiasi).

 

- Užsiminėme apie meną. Sakykite, ką mes turime kultūros srityje?

 

- Žmonėms patinka, kai gatvės iššluotos, kai traukiniai laiku važiuoja, pavyzdžiui, kaip Baltarusijoje, tačiau jiems nepatinka grafičiai. Nes tai yra negražu. O man atrodo, kad tai vėlgi represijos apraiškos. Man negražu tai, kas ir kaip statoma Alytuje, nes tai ateina iš valdžios, iš kapitalo, o tie „fuck you“ ar kiti „tagai“ man yra gražu, nes tai parodo kažkokią gyvybę. Bet kas vyksta toliau? Policija gaudo vaikus ir gąsdina jų tėvus baudomis už saviraišką. Dar vienas pavyzdys - estetika. Mes įpratę galvoti, kad tai tik grožis. Estetika - tai išaukštinimas ir pažeminimas, o prie to yra dar 4 kategorijos: grožis, bjaurastis ir komedija, tragedija. Bet, iš esmės, visos kategorijos siekia arba išaukštinti, arba pažeminti. Be jokių „objektyvių“ kriterijų. Geras skonis yra tada, kai mes tapatinamės su aukštuomenės vertybėmis. Pavyzdžiui, nuvykstame į operą. Tai reiškia, kad esame išsilavinę, kultūringi, inteligentai. Jeigu nenuvažiuoji - esi tamsus žmogus, runkelis. Toks ir skirtumas. Estetika ir politika yra suaugusios, nes visos estetinės normos paprastai yra valdančiųjų primetamos valdomiesiems. Aš, kaip menininkas, buvau specialistų paruoštas dirbti šiai sistemai. Tačiau nebenoriu. Noriu dirbti taip, kaip man liepia širdis. Užuot gyvenus pagal kažkieno kito absurdą, patarčiau gyventi pagal savo paties kuriamą absurdą, tai yra gerokai smagiau. Kultūros principas - susitapatinti su modeliu. Susitapatinti su išgalvotu modeliu, kurį mums primeta aplinka. Pavyzdžiui, fotografijos, filmai, vaizdai apskritai. Mes taip įpratę prie vaizdo, jog žmogus eidamas gatve jau įsivaizduoja, kaip atrodys ekrane. Atkreipkite dėmesį, kad nuolat save varžome pagal tam tikrus standartus - atsistojame į vidurį, šypsomės, pozuojame, atsukame gražesnę pusę. Žmogus yra varžomas objektyvo, netgi jeigu jo ir nėra, netgi jei jis numanomas. Jis yra priverstas elgtis ne taip, kad jaustųsi laisvai, bet taip, kad „teisingai“ atrodytų. Alytus, beje, pirmauja pagal mieste įrengtų stebėjimo kamerų skaičių. Tuoj jis pirmaus ir pagal psichopatų skaičių. Tiesioginę priklausomybę tarp savirepresijos ir psichikos sutrikimų apibrėžė Sigmundas Freudas dar 1930 metais. Taigi - „savo pačių saugumui esate stebimi...”

 

- Gal žmonių tarpusavio bendravimas būtų raktas į socialinę atsakomybę?

 

- Manau, kad taip, nes dar didesnė problema atsiveria, kai žmonės ir tarpusavyje bendrauja pagal jiems primestus modelius. Netgi ir gatvėje vyrauja tie modeliai, kurie persiduoda visiems. Šeimoje modeliai taip pat gajūs - tėvai šneka: „patylėkite, kai kalba suaugusieji“, arba „kai užaugsi -suprasi“, nors tie 15 metų vaikai daugiau žino apie seksą negu suaugusieji, ir pastarieji išgyvena „kaipgi jiems paaiškinti, iš kur atsiranda vaikai“ - juk juokinga. Kaip realiai gyventi, kas aplinkui vyksta - apie tai reikia šnekėti, aiškintis. Deja, kultūra mus skatina tai tik pasyviai stebėti, padejuoti, užjausti... Tai kur čia ta socialinė atsakomybė? Kultūroje aš jos nematau.

 

- Negi nereikia pozityvių kultūringų poslinkių visuomenėje? Atjautos?

 

- Mes privalome būti kultūringi, nes mes civilizuoti...

 

Ir tai peršame jau vaikams. Ir aš, iš esmės, dirbu tą darbą. Noriu, kad jie mąstytų laisvai, reikštųsi laisvai, o jie yra traumuoti jau nuo pat vaikystės, nes žino, jog yra, pavyzdžiui, negabūs. Nes jam pasakė: „Čiurlionis buvo gabus, o tu - ne.“ Kaip tai pavadinti, jei ne represija žmogaus atžvilgiu? Ir dar srityje, kur nėra jokių kriterijų? Ar gali tokiomis sąlygomis žmogus būti laisvas? Tai tik labai subtilūs dalykai, bet egzistuoja dar daugiau draudimų ir apribojimų. Policija, armija elgiasi šiek tiek šiurkščiau. Valstybinė mašina veikia tam, kad padarytų žmones priklausomus ir, tarkim, kad įvestų tvarką. Ir kas toliau? Įvyksta krizė. Gelbstimi bankai, spaudžiami žmonės. Ir tai yra tvarka. Paskui išlenda kažkoks Pilypas iš kanapių per televiziją, kuris, tarp kitko, dirba stambiam kapitalui, su jo perprodukcija, pelnų perpaskirstymu, pinigų kaupimu, ir sako: „Gerbiami žmonės, būkite žmonėmis. Aukokite.“ Geri žmonės puola aukoti, visi duoda, juk nebūsi beširdis. Vėliau ateina koks nors dėdė ir sako: „Mes padėsime šiai moteriškei, įstatysime jai langus nemokamai“, - ir rodo savo įmonės logotipą. Kas tai yra? Tai yra elementarus, paprastas kapitalizmas. Toliau. Duoda pinigėlių visiems labai verkiantiems ir sako: „matote, mes jumis rūpinamės. Mes gyvename socialiai atsakingoje visuomenėje. Mes - broliai ir seserys.“ Iš tikrųjų ta sistema tik dar labiau tave smaugia ir vėliau dar kartą skatina aukoti. Stambūs kapitalistai paprastai tie, kurie niekada neaukoja. O jei ir aukoja - ieško naudos. 

 

- Ar tokia situacija egzistuoja tik Lietuvoje? 

 

- Anaiptol. Dabar mes, Rytų Europos kraštas, išlindęs iš po komunistinės uždangos, perėmėme manieras, kaip madingai rengtis, kurti interjerą, vakarėlių madas. Prieš 15 metų mano draugas, atvažiavęs iš užsienio, sako: „Po galais, jūsų merginos lyg nuo podiumo nulipusios vaikšto.“ Taigi taip niekur nėra. Mes gyvename pagal spektaklį. Mums kažkas pateikia scenarijų ir mes jį įgyvendiname. Tai labai didelė problema. Mes visi tapome „buržua“. Mes suvokiame tai kaip gerovę. Apgalvojame, kaip reikia atrodyti, kokius namus turėti, kokia maniera šnekėti, kokią nuomonę turėti. Manau, jog kiekvienas žmogus turi turėti autonomiją. Kiekvienas žmogus turi turėti savo poziciją, niekas negali iš jo tyčiotis ar šaipytis. Tačiau kaipgi tu galvosi ne taip, kaip galvoja visi kiti?

 

- Ar tai naujų laikų produktas?

 

- Tarybiniais laikais buvo toks posakis: „Daryk su mumis, daryk kaip mes, daryk geriau už mus“. Kas pasikeitė? Niekas. Principai iš tikrųjų labai panašūs.

 

- Kaip kapitalizmo sistema daro įtaka mūsų mąstymui?

 

- Mano bičiulis JAV darė akciją. Keliasdešimt menininkų iš viso pasaulio, JAV aukštuomenė, senatoriai, popžvaigždės suvažiavo į vieną didelę parodą. Organizatorius menininkams sako: „20 procentų nuo visko, ką parduosite, atiteks man.“ Mano draugas išsikeitė visus savo pinigus po vieną dolerį ir keletą po penkis, nes paprasčiausiai neužteko vieno dolerio kupiūrų. Išsikeitė ir pastatė iškabą: „Vienas doleris kainuoja 20 dolerio centų.“ Visi amerikonai manė, kad taip negali būti, jog jis kažką nori apgauti. Pirmi, beje, susiprato vaikai. Pasiprašė centų iš tėvų ir prisipirko dolerių. Ir ateina milijardierius, sako: „O ta 5 dolerių kupiūra irgi 20 centų?“ Pardavėjui palinksėjus, milijardierius įsigijo tą kupiūrą. Galiausiai jis pardavė visus savo baksus ir atėjo laikas 20 procentų nuo pelno sumokėti parodos organizatoriui. Menininkas ir sako: „Aš pardaviau visus 150 dolerių ir mano pelnas yra - 150 dolerių. 20 procentų nuo tos sumos yra 30 baksų. Kadangi mano pelnas buvo minusinis, tai man iš tavęs turėtų būti pliusas. Ar negalėtum man jų duoti?“ Organizatorius nesutriko: „Mes taip nesitarėme. Pelnas minusinis nebūna.“ Užuot atidavęs 30 dolerių, pasiūlė pusdienį plauti indus, kad užsidirbtų grįžimui namo. Ir mes čia turime konkretų kapitalistinį mąstymą. Manau, kad čia ir reikia pradėti ieškoti socialinės atsakomybės šaknų.

 

- Tai ką gi reikia daryti, kad išvengtumėme kapitalistinio požiūrio į gyvenimą?

 

- Galiausiai, manau, reikia paleisti armiją, policiją, atidaryti visus kalėjimus. Tada prasidės tikri procesai. Jei nėra sukrėtimo, žmonės nieko taip ir nedarys. „Stabilumas svarbiausia, viskas telieka savo vietoje - visi pasikeitimai, kuriuos daro ne valdžios struktūros, mane sunaikins“, - mąsto žmonės. Manau, visuomenė negali būti laisva, o tai reiškia, kad ir socialiai atsakinga, jei bent vienas žmogus yra tos laisvės netekęs. Nėra receptų, kaip kovoti su kapitalizmu. Jis nuolat keičiasi. Reikia būti gudresniam, subtilesniam, kūrybiškesniam, lankstesniam už jį.


Rašyti komentarą >> Skaityti komentarus (10)
 
Surašymas
2011.05.09 HomoSanitus /
"Į visuotinį gyventojų surašymą pro pirštus pažiūrėję ir statistikų neįsileidę ar susirašyti atsisakę gyventojai gali sulaukti sankcijos – jiems gresia nemaža bauda. Nesusirašę ar atsisakę susirašyti gyventojai rizikuoja savo piniginės turiniu, nes Administracinių teisės pažeidimų kodekse numatyta atsakomybė už vengimą dalyvauti visuotiniame gyventojų surašyme. Gresianti maksimali bauda siekia 1 tūkst. litų." (straipsnio viename Lietuvos miesto laikraščio ištrauka) Kitaip mąstančių komentarai viešoje erdvėje: Valstybė, kuri vienpusiškai, subjektams nepageidaujant dalyvauti akcijoje, ir todėl vienpusiškai grasinanti taikyti sankcijas bei šitaip susidoroti su gyventojais yra represorė ir išnaudotoja. Juk ji puikiausiai žino, kad vidutines...
Natūrali SODRA
2011.04.25 HomoSanitus /
Iki galo nesuvoktas didžiulis kiekis informacijos  galvoje pavojingas – jis užaugina  jos turėtojui nimbą, matomą tik jam pačiam, bet dažniau – aplinkiniams matomą šizofreniją. „Tomas yra vis plačiau Lietuvoje atrandamas ir pripažįstamas unikumas, eruditas, Vilniaus polimath'as (πολυμαθής - studijavęs labai daug mokslo sričių, mokslininkas universalas), poliglotas (studijavęs virš 10 kalbų) ir senųjų kalbų žinovas, autodidaktas, andragogas, teologas, Seimo patarėjas, tikra "vaikštanti enciklopedija", skaitantis plataus tematinio spektro paskaitas organizacijoms ir visuomenei.“ Apie ką čia? Apie kokį Tomą  čia rašoma? O gi apie naująjį pranašą Tomą Girdzijauską. Va kaip jis atrodo: Kas pakels...
 
Dar kitos nuomonės apie deklaruojamas nuomones
2011.02.07 HomoSanitus / Age
Kiekvienas, manantis kiek kitaip nei straipsnyje "Atgal į gamtą, kaimą ar akmens amžių" atsakinėję,  parašė apie jų  atsakymus kitokią savo nuomonę  skirtinga spalva. Pradžioje teks perskaityti tai, kas parašyta didesnėmis ir stačiomis juodomis raidėmis, o po to pasvirusiomis ir spalvotomis.(HS) Nežinau, kokia yra ir bus iš šio straipsnio nauda. Ne rėkavimais ir deklaracijomis kažką pasiekti galima, bet stabiliu darbu. Esamoje mūsų situacijoje ekologiški tik tie siūlymai, kurie ne skatina, bet riboja populiacijos dauginimąsi. Atgal į gamtą, kaimą ar akmens amžių Jau pats pavadinimas yra kvailas – taip išeina, kad mes lig šiol gyvenome ne gamtoje, bet kokiam nors kosmose. Ar įmanoma gyventi ne gamtoje? Įmanoma, pavyzdžiui, kosminiame laive kokiame nors Paistalų...
Penki atsakymai į anketą apie ekogyvenvietes
2011.02.04 HomoSanitus / RB
Savo pašto dėžutėje radau laišką su prašymu atsakyti į kelis klausimus, susijusius su ekologija. Man nesunku – paminkiau klaviatūrą ir surašiau ką galvoju. Tačiau vėliau pagalvojau, kad nenoriu likti anoniminiu apklausos dalyviu ir apibendrintu skaičiumi lentelėse. Kaip kažkas sakė, apklausomis besiremianti statistika yra tik manipuliacija lavonais, nes joje nebelieka gyvo žmogaus. Tokie šiandien yra mano trumpi atsakymai. Atsakykite ir jūs.   1. Kaip tau dabar atrodo ekologinė padėtis Lietuvoje – ar yra prošvaisčių, nuopuolių, gerėjimo? O pasaulyje?   Apskritai ekologinė padėtis Lietuvoje dar pusė velnio, lyginant su kitomis kapitalizmo logikai pasidavusiomis šalimis. Bėda ta, kad ekologija po truputį virsta tik dar viena preke globalaus kapitalizmo lentynoje, o kai tai galutinai...
 
Kaimiečių intelekto koeficientas didesnis
2010.09.14 HomoSanitus / Laimis Žmuida
"Kaimo vietovių vaikams dantyse vidutiniškai susikaupia apie 0,5 mikrogramų švino grame, miesto vietovių - apie 3 mikrogramus grame, švinu užterštoje aplinkoje - apie 10 mikrogramų grame ir daugiau." - rašoma vadovėliuose. Ką mums tai reiškia? O gi nieko, kol neišgirstame tolesnių teiginių. "Intelekto kokybės (IQ) testai tapdavo statistiškai patikimai nepatenkinami, palyginus su kontrole, kai dantyse švino koncentracija būdavo didesnė kaip 8 mikrogramai grame. Kai vaikų dantyse švino būdavo mažiau nei 2,5 mikrogramo grame, IQ testai būdavo patikimai patenkinami." Kitaip tariant, jūsų vaiko mentalitetas ne taip gerai vystosi kaip galėtų vystytis, jei persikraustytumėte į užmiestį. Tačiau ar verta vien dėl vaiko intelektualinių sugebėjimų kraustytis iš...
Kas iš tikrųjų yra politinė katastrofa?
2010.09.01 HomoSanitus / Laimis Žmuida
http://www.delfi.lt/news/daily/lithuania/ministre-atsisakymas-dalyvauti-afganistane-butu-politine-katastrofa.d?id=36008591 Vakar krašto apsaugos ministrė Rasa Juknevičienė pareiškė, kad mes privalome kariauti Afganistane. Tas karas kainuos brangiai, o Lietuvos žmonės privalo finansuoti šį karą. Kitokiu atveju, tai bus "tam tikra politinė katastrofa" - teigė ministrė. Pamąstykime kartu kurioje vietoje čia yra katastrofa. Kariuomenė akivaizdu yra toks dalykas, kuris turėtų ginti savo šalį nuo priešų. Ginti šalį nuo priešų - štai kariuomenės pagrindinis uždavinys. Ir mes visi sutinkam, kad tokia kariuomenė reikalinga, juk ginti mus nuo priešų yra geras ir skatintinas dalykas. Kitas galimas variantas - kariuomenė gali būti puolamoji. Ji gali užpulti kitą šalį. Tokių...
 
Gėjai kultūrą ar kultūra gėjus?
2010.05.06 HomoSanitus / Artūras Lingaitis
"Žmogaus biologija ne tik mokslinė disciplina, tai greičiau natūralus   žingeidumas apie vieną iš įdomiausių gyvūnų mūsų planetoje"                ...
Kodėl aš mečiau mokslus
2010.04.01 HomoSanitus / Andrius Virbičianskas
Šiais laikais, išsilavinimas yra laikomas vienas iš svarbiausių dalykų norint turėti sėkmingą ir gerai susiklosčiusi gyvenimą. Su juo asocijuojama karjera, pinigai ir saugumo jausmo užtikrintumas. Visi, tarsi tikisi, kad tie keturi ar daugiau mokslo metų, suteiks kažkokį pagrindą po kojomis. Deja, turiu nuliūdinti – taip toli gražu nėra. Visą tai, kuo jus tikite yra tik akių dūmimas. Niekas už jus jums nesuteiks aukščiau išvardintų dalykų. Ir tiesa pasakius, man keista, kaip galima galvoti, kad turėtų? Man keista matyti, kaip žmonės deda tiek vilčių į mokslus. Visi jie tikisi, kad tai jiems atneš turtus ir sėkmę. Bet gi juk tai absurdiškas požiūris. Taip sakau todėl, kad žinau, jog daugybę žmonių pasiekė nesuvokiamas aukštumas, tiek pripažinime, tiek turtuose be daugybės metų...
 
Valstybingumas – dirbtinai sukurtas žmonių vergovės pateisinimas
2009.12.18 HomoSanitus /
Ar vergui svarbios jo teisės?
2009.11.21 HomoSanitus / Age
Žmogaus teisės. Apie jas daug kalbama. Kalba ir tie, kurie mažai ką apie jas išmano, kalba ir tie, kurie nori jomis pasinaudoti, kad pasiektų kažkokius nelabai švarius savo tikslus, kalba ir tie, kurie yra nuoširdūs ir suvokia žmogaus teisių idėjos prasmę. Paskutiniųjų ne tiek jau daug. Iš kur gi kilo žmogaus teisių koncepcija? Žmogaus teisių idėja susiformavo kaip žmogaus ir valstybės santykiavimo didžiulės neigiamos patirties rezultatas. Didžioji dauguma mūsų kultūros žmonių mano, kad civilizuotoje visuomenėje būtinas valstybės institutas, o visuomenė be tokio instituto negali egzistuoti ir vystytis. Klausimas tiems, kurie taip mano: o kaip gi mes be tos valstybės vystėmės iki civilizacijos sukūrimo? Chaotiškai ir anarchijoje ar pagal kažkokius dėsnius ir tvarką? Pirmiau tapome žmonėmis ir sukūrėme...
 
Nobelio taikos premija – už nieko nedarymą
2009.11.06 HomoSanitus / Laimis Žmuida
Jūs turbūt suprantate, kad ne aš vadovauju Nobelio premijos komitetui, bet, turbūt, taip pat suprantate, kad be manęs 2009 metų Nobelio premija už taiką nebūtų įteikta dabartiniam JAV prezidentui Barackui Obamai. Kas drįstų paneigti, jog Nobelio komiteto vadovas Thorbjornas Jaglandas neskaito mano rašinių apie tingėjimo filosofiją? Jis ne tik skaito, bet ir giliai priima mano pasaulėžiūrą į savo širdį. Ir ne tik jis, bet ir visas Nobelio komitetas. Greičiausiai mano tekstai yra slapta verčiami į norvegų kalbą. O gal net į anglų. Bet dėl pastarosios abejoju, nes jeigu T. Jaglandas tikrai persiėmė mano idėjomis, tai jis tikrai nesivargintų su anglų kalba, o reikalautų norvegiško vertimo. Šiaip ar taip 2009 metų Nobelio taikos premiją gavo Barackas Obama. Už ką? O gi už nieko neveikimą. Barackas Obama pats mano...
Naujoji laisvės samprata
2009.07.06 HomoSanitus / Laimis Žmuida
Atsakas į N. Vasiliauskaitės straipsnį “Tvarka, teisingumas ir laisvė“ “Šiandien yra pirmoji mano laisvės diena. Pagaliau ištrūkau iš didžiausio pasaulyje kalėjimo – Sovietų sąjungos. Ir štai pagaliau aš laisvėje – Europos sąjungoje.” (Ištrauka iš jaunojo anarchisto dienoraščio) Protesto kultūra – tai požiūris iš spintos Jums turbūt pasirodys keista kaip išėjimas iš didesnės erdvės (Sovietų sąjungos plotas 22 402 200 km²) į mažesnę (Europos sąjungos plotas – 4 324 782 km²), t.y. perėjimas į 5 kartus mažesnę erdvę gali būti laikomas išėjimu į laisvę… Tačiau jeigu jūs to nesuprantate, tai greičiausiai jūs esate klaustrofobai, t.y. bijote mažų patalpų. Lifte nėra blogai, tamsiame...
 
Ką veikia pasaulio
2009.03.28 HomoSanitus / Age
Visada yra du pasaulio vaizdai. Vienas, beveik tikras, kurio stengiamasi niekam nerodyti, bet daug teisingiau atspindintis realybę (nuo kurios dažniausiai plaukai stojasi piestu ne tik ant galvos). Antras, kuris brukamas per visas masinės informacijos priemones (nuo jo irgi plaukai šiaušiasi, bet tik dėl kitos priežasties, nei pirmuoju atveju), tam, kad avių banda ramiau bindzinėtų aptvare – ėstų tai, kas priklauso, spiruotų laiku ir smulkiai, ir perdaug garsiai nebliautų. . Laikas   vėliau   ar   anksčiau   parodo   kuo   buvome   šeriami. Tas pats anglų kalba: . .
Darbas pavojingesnis už atominę bombą
2008.12.26 HomoSanitus / Vaidas Norbutas
Viskas dėl nežinojimo Daugkart skaičiau puikią Jono Markūno knygą „Žmogaus gyvenimo nesėkmių bei ligų priežastys ir galimybės jų išvengti“ ir atmintin įsirėžė viena iš daugelio jo puikių minčių – žmonės ir žmonija labai daug kenčia dėl nežinojimo. Perfrazuodamas pasakyčiau taip: nežinojimas, nenoras žinoti, blogo darymas žinant beveik visų didelių nelaimių, bėdų, ligų ir net katastrofų priežastis. Nežinom, kad NET saikingas alko-tabako nuodų vartojimas padaro didelę žalą, abortais žudom vaikus motinų įsčiose, o tuo pačiu savo geneologinį medį, ateitį ir norim laimės. Nors gyvenam pertekliuje, matome žurnalistų sukurtą krizę... Kas bus? Mirsim iš bado? Nebus darbo? Dirbti baisiai nenorim, o darbo netekti bijom. Paklauskim savęs kas mums svarbiau – darbas, kur darbdavys žemiau už...
 
Vienatvė skruzdėlyne pagal L.Ž.
2008.12.23 HomoSanitus / Laimis Žmuida
Skelbimas: Vienišas vyras susipažintų su vieniša moterimi tikslu sukurti vienišą vaiką. Praeitais metais Vilniuje, o šiemet jau ir Kaune mačiau tokius DYDELIUS žalius plakatus autobusų stotelių pavėsinėse. Plakatuose nupieštas žmogelis. Jis ruošiasi žudytis. Ir didelėm raidėm skaitytojas raginamas pakalbėti su tokiais žmonėmis, nepraeiti pro šalį, atkreipti į juos dėmesį. Supratau, kad ir Vilnius, ir Kaunas pagaliau tapo didmiesčiais. Kaimo ar mažo miestelio žmonės gi pažįsta vienas kitą, sveikinasi, jie nėra vieniši. O didelio miesto žmogus jau susvetimėjęs ir nebežino net, kas gyvena jo daugiabučio kituose aukštuose. Keista - kuo daugiau žmonių sukiši į vieną vietą, tuo jie pasidaro vienišesni. Kuo daugiau žmonių aplinkui, tuo vienišesnis esi savo...
Graikija: kapitalistai ir antisocialistai kelia balsą
2008.12.17 HomoSanitus / Laimis Žmuida
Šis straipsnis yra atsakas į politologo Tomo Bitino straipsnį "Graikija: tinginiai ir dykaduoniai kelia galvas" išspausdintą "Lietuvos žiniose". Politologas neteisingai teršia tinginių ir dykaduonių vardą bei neatsakingai argumentuoja vartodamas emociškai "įkrautus" žodžius: "utopija", "parazitavimas", "anarchistai", "komunistai", "socialistai". T. Bitino tekste daugiau nepamatuotų kandžių emocijas užkabinančių išsireiškimų nei protingos argumentuotos kalbos. Pirma, politologas neteisingai apšaukia tinginius ir dykaduonius parazitais bei suverčia jiems kaltę dėl įvykių Graikijoje. Kur matyta, kad tikras tinginys ir dykaduonis dėtų didžiules šimtametes pastangas vien tam, kad sukurtų tokią grandiozinę kapitalizmo sistemą...
 
Darbokratija - populiariausia valdymo forma
2008.11.12 HomoSanitus / Laimis Žmuida
Vergai atsirado kartu su civilizacija Tik prasidėjus civilizacijai atsirado ir vergai. Ar pamenate Egiptą? Faraonas, žyniai... vergai, vergai, vergai. Graikija - demokratijos tėvynė, laisvės tėvynė. Bet laisvais piliečiais buvo tik tam tikra vyrų rūšis. O kiti buvo vergai. Romoje - vergai. Tarpupy - vergai. Vėliau vergus imta vadinti tarnais. Taip padaryta, kad jie nesukilinėtų. Kaip įdomu - tarnas, tai juk ne vergas. Jis jau laisvesnis. Kai kurie tarnai turi žemės, turto, pinigų. Paskui atsirado vis garbingesnių tarnystės formų - guvernantė, liokajus. O vergai, žinoma, norėjo tapti nors kiek laisvesniais. Jie mielai tarnaudavo nors ir už dyką. Nereikėjo nei vergvaldžių. Šiais laikais vergvaldžiu tapo pinigai. Visi klauso pono pinigo ir patys mielai dirba visus vergo darbus. Sekretorės, valytojos... Dabar jau net ir ne sekretorė, o...
Skyrybų ekologija
2008.11.06 HomoSanitus / Laimis Žmuida
Kiekvieną dieną norisi pradėti gyventi iš naujo, bet ne kiekvieną dieną pavyksta susirasti su kuo. Skyrybos kenkia planetai! Gyvenkite draugiškai. Kas sieja skyrybas ir ekologiją? Žinoma, juokais galima susieti bet ką su bet kuo, tačiau kai apie skyrybų ir ekologijos ryšį pradeda šnekėti rimti mokslininkai ir jų straipsnius išspausdina rimti akademiniai žurnalai, tai ateina laikas suklusti. Nejau tikrai gali būti koks nors ryšys tarp šių dalykų? 2007 metais JAV Nacionalinės mokslų akademijos darbų žurnale PNAS (December 18, 2007 vol. 104 no. 51) pasirodė Mičigano universiteto ekologijos profesoriaus Jianguo Liu ir jo kolegės Eunice Yu straipsnis "Skyrybų poveikis aplinkai". Autoriai įrodo, jog kartu gyvenantys sutuoktiniai sunaudoja žymiai mažiau energijos, nei išsiskyrusi pora....
 
Kokios ekonomikos norime?
2008.11.04 HomoSanitus / Laimis Žmuida
Besivystanti ekonomika Šiuolaikinė ekonomika yra besivystanti ekonomika. O tai reiškia, kad šiandien gyvename geriau nei vakar, o rytoj gyvensime geriau nei šiandien. Žinoma, ekonomikos kreivėje būna ir nuosmukių. Būna krizių, depresijų, infliacijų... Kartais "šiandien" gyvename blogiau nei "vakar". Tačiau jei žiūrėsime iš ilgalaikės perspektyvos, tai matysime, kad ekonomikos kreivė visada kyla. Su mažais nuosmukiais, bet visada kyla. Modernioji ekonomika niekada nepralaimi ir visada eina tik į priekį. Anksčiau žmonės tikėjo dievais, dabar tikima ekonomika. Ekonomika yra moderniosios kultūros dievas. Ir ja taip aklai tikima, kad ji nėra net kvestionuojama. Jūs pabandykite kam nors pasakyti, kad ekonomikos vystymasis nėra gerai, kad geriau yra turėti mažesnį BVP, kad gal geriau turėti...
Darbokratija - piramidinis valdymo modelis
2008.11.03 HomoSanitus / Laimis Žmuida
Darbokratija yra režimas, kuris yra apraizgęs visą pasaulį. Žinoma, kažkas valdo mus šituo režimu ir pabandysime išsiaiškinti kas. Bet apie tai vėliau. Dabar užtenka suprasti, kad visas pasaulis yra valdomas piramidės principu. Nuo seno valdovai atsistodavo ant piramidės viršaus, matydavo savo pavaldinius ir juos kontroliuodavo. Žinoma, ne patys. Jie pasiųsdavo žemesnę klasę ar grupę žmonių, kad šie valdytų dar žemesnę klasę, kad ta valdytų dar žemesnę klasę, kuri valdydavo mases. Ir kiekviena vidurinė klasė galvodavo, kad ji yra valdančioji ir tuo džiaugdavosi. Taip iš tiesų ir buvo, nes jie valdydavo žemesnę už save klasę. Tačiau nutylima, kad jie ne tik valdydavo, bet ir juos pačius kažkas valdydavo. Jie galėdavo suprasti kad ir juos kažkas valdo, kad tuos valdančiuosius irgi valdo ir taip visa...
Paieška
Prisijunkite Facebook'e
 
Žmogaus gyvenimas tapo panašus į degtukų dėžutę. Elgis su ja atsargiai - juokinga. Elgtis nerimtai - pavojinga.
Riunuskė Akutagava
Forumas
HS Forumo taisyklės
(4 pranešimai)
paskutinis 2014-08-28 23:55:59
Bendrieji sveikatos klausimai
(40 pranešimai)
paskutinis 2014-03-03 18:24:44
Apie viską-NUOMONIŲ KOKTEILIS
(19 pranešimai)
paskutinis 2013-03-16 11:12:27
Animizmas
(2 pranešimai)
paskutinis 2011-05-19 14:24:54
Naujausi komentarai
Anita Martina
2015-06-21 16:42:11

Mintis
2015-06-21 13:42:22

Reikia
2015-06-21 12:29:50

Išmintis
2015-06-21 11:15:01


2015-06-20 18:26:54


2015-06-20 17:29:26

Bet
2015-06-17 22:04:54

Tomas
2015-06-13 00:43:23

Straipsnis
2015-06-11 21:39:14


2015-06-11 18:45:02

Mrs Paula
2015-06-11 00:27:32

Asta
2015-06-10 16:18:42

Autoriui
2015-06-09 23:17:25

join the illuminati today
2015-06-08 04:00:27

Content protected by
CopySpace Premium
 
2008-2011 (c) Homo Sanitus        E-valdymas: HexaPortal
Geriausia prekių paieška internete, elektroninės parduotuvės